Ce sensibilitate ISO aleg

Am setat valoarea ISO bine ?
Daca-ti pui de fiecare data acesta intrebare, citeste acest articol pentru a intelege ce inseamna sensibilitatea ISO.
Astazi o sa aflam impreuna, la ce se refera ISO si cum se alege valoarea corecta.In acest articol o sa vorbim despre sensibilitatea ISO a camerei foto, nu despre extensia ISO sau despre certificate ISO :) .

CE ESTE ISO? CE INSEAMNA ISO?

Organizatia Internationala pentru Standardizare (ISO) este o organizatie mondiala care dezvolta mai multe tipuri de standarde.

ISO se refera la sensibilitatea cu care vor fi facute fotografiile, sensibilitatea la lumina a materialului fotosensibil (film, senzor).

Inainte de a explica ce inseamna numerele o sa ne uitam la un video tutorial.





Majoritatea camerelor (DSLR) au valoarea iso intre 100 si 3200.



Sensibilitatea ISO se alege in functie de conditiile de iluminare.Pentru zilele luminoase se alege o sensibilitae ISO scazuta (50-100-200).

Cu cat valoarea ISO este mai mare ( 800-1600-3200 ), cu atat vei putea face poze in conditii mai slabe de lumina, o sa obti o imagine mai luminoasa, insa mai putin clara , zgomotul din imagine va fi mai mare (noise mai mare) la senzorii digitali ( camere digitale) si cresterea granulatiei, in cazul filmului.

Folositi sensibilitate mare numai atunci cand sunteti fortati sa o faceti, cum ar fi sali de concerte sau in majoritatea bisericilor unde este interzis folosirea blitzului.

Pe scurt, cat timp sunteti afara si e soare nu aveti de ce sa ridicati valoarea ISO la mai mult de 100.Pentru a mentine sensibilitatea mica foloseste un trepied si o expunere mai mare.


Info : In acest articol am incercat sa explic ce este ISO, fara sa intru in prea multe detalii.Daca mai aveti nelamuriri, pur si simplu puneti intrebari si eu o sa incerc sa raspund.

2 comentarii:

Cristiana Laura Pantea spunea...

multumesc de vizita si apreciari... cat despre schimbul de linkuri eu una am rezolvat deja :) bafta

Mos Craciun spunea...

Si eu am rezolvat :) mersi.